Przejście do sekcji:

Treść strony - Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wielgiem zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wielgiem.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • wśród opublikowanych dokumentów 8 plików PDF nie posiadają warstwy tekstowej;
  • wśród opublikowanych grafik 17 zdjęć nie posiada opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy.

Treści nieobjęte przepisami

  • 17 grafik nie posiadających opisu alternatywnego zostało opublikowanych przed 23 września 2018r.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Pliki PDF będą sukcesywnie dostosowywane. Opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane.

Skróty klawiszowe

Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):

  • 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
  • 1 - wywołanie strony głównej,
  • 2 - przejście do menu głównego,
  • 3 - przejście do treści strony,
  • 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
  • 5 - przejście do wyszukiwarki,
  • 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
  • 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.

Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:

  • Windows
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • Linux
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • macOS
    • Safari: Ctrl + litera/cyfra
    • Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
    • Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Edyta Wiśniewska- mejlowo gopswielgie@pro.onet.pl lub telefonicznie +48 54 289 71 11.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej znajduje się w 2 budynkach. Do pierwszego budynku GOPS prowadzi wejście od strony ul. Starowiejskiej. Znajduje się w nim pomoc społeczna, asystent rodziny, sekretariat, pokój kierownika. Budynek 1 nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim. Do budynku i pomieszczeń można wejść przy pomocy psa asystującego, psa przewodnika oraz z opiekunem.

Do budynku drugiego GOPS prowadzi wejście za budynkiem pierwszym GOPS. W 2 części znajduje się pomoc w zakresie:

  1. świadczenie wychowawcze, świadczenie dobry start

  2. świadczenia rodzinne

  3. dodatki mieszkaniowe i energetyczne, stypendia szkolne

  4. księgowość

  5. kadry i płace

  6. Pełnomocnik ds realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałaniu narkomanii

Budynek 2 GOPS jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim. Przy wejściu znajduje się podjazd dla wózków. Dla osób na wózkach dostępna jest toaleta oraz możliwość korzystania i poruszania po całym budynku.

Przed oraz za budynkiem 1 GOPS znajduję się parking dla osób niepełnosprawnych oznaczony przy pomocy znaku pionowego oraz oznakowania poziomego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego. W urzędzie nie ma pętli indukcyjnych.

Przejdź do początku strony